30 november 2015

Cevizli maraş sucuğu

Cevizli maraş sucuğu
1 kavanoz pekmez yaklaşık 1,5 su bardağına yakın oluyor bütün pekmez çeşitleri olur ama ben çocukları düşünerek keçi boynuzu pekmezini tercih ettim
3su bardağı su
2 tepeleme yemek kaşığı un
1,5 tepeleme yemek kaşığı nişasta
Arzu edilirse çeyrek su bardağı şeker konulabilir ama sağlıklı olsun diye ben koymadım...
Yarım kg ceviz
Bizim yorgan ipi diye tabir ettiğimiz koton beyaz ip
Yapılışı
Su ve pekmezi bi tencereye koyup iyice karıştırıyoruz. Bu karışımdan 1,5 su bardağı ayırıyoruz.... Kalanı ocağa koyup kaynatıyotuz.ayırdığımız 1,5 su bardağı pekmezli suya un ve nişastayı koyup iyice eziyoruz.Pütürlü kalmaması gerekiyor.bu karışımı kaynamakta olan pekmezli suya yavaş yavaş döküyoruz.şeker koyacaksanız şekerini de bu sırada koyuyoruz.katılaşıp jel kıvamını alınca altını kapatıyoruz.
Diğer yandan  iğne ile cevizleri ipliğe dizmiş olalım ki sıcak sıcak bu karışıma batıracağız çünki . Her birini her tarafına kaplayacak şekilde tencereye batırıp çıkatıyoruz 15 dkk ara ile bu işlemi 3 defa yapıyoruz ki sucuk   lar kalın olsun tek defada batırdığımı da sıcakken aktığı için ince oluyor çünki...
Ben önce mutfak dolabının kollarına bağladım tezgahın üzerinede tepsi koydum ki aktığında tepsiye dökülsün .sonra yetmeyince çamaşır askısına bağladım altınada tepsi koydum. Bağladığınızda açılacak şekilde bağlayınız ki üç defa çözüp tencereye tekrar batıracağız çünki.... 3 defa bu işlemi yapıp sabit bir yerde asılı şekilde ev içerisinde 2-3 günde kuruyacaktır.
Afiyet olsun...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...