25 december 2013

Lahmacun ve pide

Hamur malzemesi
500 gr un
1 bardak yoğurt
1 çorba kaşığı kuru maya  ( yada yaşmaya )
1 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Su
Ele yapışmayacak bir hamur yoğurulur ve mayalanması için dinlenmeye bırakılır

500 gr orta yağlı kıyma
2 adet domates
4 adet kurusoğan
1 bağ maydanoz
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çorba kaşığı biber salçası
1 çorba kaşığı domates salçası
Karabiber
Kimyon
Tuz

Yapılışı
Bütün malzemeler ince ince kıyılır ve hepsi güzelce karıştırılır.
 Ben lahmacunları büyük yaptım  o yüzden bezeleri limon büyuklüğünde aldım ve çok ince bir şekil de tepsiye göre açtım  tepsinin içine yağlı kağıt sererek açtığım hamurları güzelce serdim iç harçtan  3-4 kaşık alarak hamurun üzerine heryerine gelecek şekilde yaydım

Pideleri ise ceviz büyüklüğünde bezeler alıp ince ve oval  olacak şekilde açtım iç harçtan 1-2 kaşık  alarak üzerine yaydım ve kenarlarını içe gelecek şekilde büktüm  
Yine aynı şeklide yağlı kağıt serdiğim tepsiye yerleştirdim. 
200 derecelik fırında yaklaşık 15 dkk kadar pişirdim  .
Afiyet olsuuuuun...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...